hissro رد بر حرکی ها، باعث وحدت و تقویت صف مسلمین است - شبكة الإسلام العتيق

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

خطر الذنوب والمعاصي والسكوت عنها

رد بر حرکی ها، باعث وحدت و تقویت صف مسلمین است

table_sun_
عرض المقال
 
رد بر حرکی ها، باعث وحدت و تقویت صف مسلمین است
444 زائر
20-10-2017 04:42
دکتر عبدالعزیز ریس

رد بر حرکی ها، باعث وحدت و تقویت صف مسلمین است
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

أما بعد:

اخوان المسلمینِ انقلاب گر در سعودی، داعیان خروج و فتنه، مانند آفتاب پرست برحسب مصالح حزب تغییر می‌کنند. هر وقت دولت بر آن‌ها فشار بیاورد، ضعیف شده و رنگ عوض می‌کنند و از داعیان انقلاب و خروج، به ‌زعم خود، تبدیل به داعیان وطن‌دوستی و وحدت می‌شوند.

هر وقت داعیان سنت و نگهبانان عقیده و داعیان برحق وحدت و الفت برای بیان انحراف و تقلبشان بپا خاسته و بیان می‌کنند که آن‌ها داعیان بدعت و فتنه و انقلاب و خروج هستند، خود و پیروانشان به فریاد می‌آیند: این‌هایی که از ما تحذیر می‌دهند، داعیان تفرقه و جدایی هستند، آن‌هم وقتی‌که ما محتاج به اجتماع و همبستگی برای مقابله با صفوی‌ها و دولتشان ایران هستیم!!

این نمایشِ حرکی اخوانی، آشکار و برای اهل بصیرت معروف است. دیگر حتی نزد بسیاری از عوام نیز حنایشان رنگی ندارد.

بطلان این سخن آنها از چند جنبه است:

اول: پاک‌سازی صفوف از داخل و محکم کردن آن بزرگ‌ترین راه برای مواجه شدن با تهاجم خارجی است، که بیان کردن خطر حرکی ها و انقلابی‌های متلوّن، از روش‌های پاک‌سازی است. بلکه رسول‌الله صلی‌الله علیه و سلم در موقعیت جنگ، صف مسلمانان را از داخل اصلاح کرده است. ترمذی روایت می‌کند که رسول‌الله صلی‌الله علیه و سلم زمانی که با مسلمانان به‌سوی حُنین خارج شدند، بر درختی متعلق به مشرکین گذشتند که به آن " ذات أنواط " گفته می‌شد که سلاح‌هایشان را به آن می‌آویختند. مسلمانان گفتند: یا رسول‌الله، برای ما هم مثل مشرکین یک " ذات انواط " قرار بده. رسول‌الله صلی‌الله علیه و سلم فرمودند: سبحان‌الله، این همان سخنی است که بنی‌اسرائیل به موسی گفتند: { برای ما معبودی قرار بده همان‌طور که آن‌ها معبودی دارند }، قسم به کسی که جان من در دست اوست، بر سنت‌های کسانی که قبل از شما بوده‌اند می‌روید.

آن‌ها در جنگ بودند اما این‌ مانع از ایراد گرفتن رسول‌الله صلی‌الله علیه و سلم از گفتار آنها نشد و بر آنها سخت گرفت.

کاری که طالوت کرد نیز چنین بود. او قبل از مواجهه با دشمنش جالوت، صفوف خود را پاک‌سازی کرد. گفت: {إنَّ اللَّهَ مُبْتَلِیکمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَیسَ مِنِّی وَمَنْ لَمْ یطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِیدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِیلًا مِنْهُمْ}، یعنی: {الله شما را با نهری آزمایش می‌کند. هر کس از آن بخورد از من نیست و کسی که از آن نخورد از من است، به‌جز کسی که فقط به‌اندازه یک‌کف‌دست آب بخورد. پس، از آن آب خوردند مگر عدهٔ کمی}.

دوم: ازآنجاکه اهل سنت به‌صورت مداوم با بیان عقیدهٔ سمع و طاعت، دعوت به اجتماع حول حاکم می‌کنند، اخوانی‌های سعودی دعوت به همبستگی صفوف اخوان می‌کنند نه همبستگی صفوف تمام اهل سعودی در کنار خادم حرمین شریفین. به این دلیل که هر وقت مصلحت آن‌ها در جنگ و انقلاب بود، در زمان ربیع عربی و ایام حکومت اخوان در مصر، در زمان محمد مرسی، آن‌ها هم داعیان انقلاب بودند. برای اثبات آن به این لینک‌های مهم زیر مراجعه کنید:

https://youtu.be/6KaSpZnhi-w
https://youtu.be/tKpUG7mvQQo

https://www.youtube.com/watch?v=Xmkd5cQoE44

و زمانی که حزبشان ضعیف شد و دولت بر آن‌ها چیره گشت، چنین می‌نمایانند که داعیان همبستگی هستند.

سوم: از دلایلی که نشان می‌دهد اخوان المسلمین سعودی و همفکرانشان در این ادعا که داعیان همبستگی هستند، صداقت ندارند، این است که آن‌ها به روش شرعی با تقریر عقیدهٔ سمع و طاعت که مقتضای آن استمرار داشتن در همبستگی با ولی امر است، به همبستگی دعوت نمی‌کنند و دعوتشان برای همبستگی به خاطر مصلحتی عارضی، یعنی مواجهه با دشمن صفوی است و این بدان معناست که اگر مصلحت را در چیز دیگری ببینند تغییر می‌کنند.

چهارم: تصدیق اینکه اخوان المسلمین سعودی توبه کرده‌اند بسیار ساده‌لوحانه است و این شرعاً و عقلا درست نیست:

ازلحاظ شرعی: الله تعالی می‌فرماید: {إِلَّا الَّذِینَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَینُوا}، یعنی: {جز کسانی که توبه کنند و اصلاح کنند و بیان کنند}. بنابراین شرط پذیرش توبه سه چیز است: پشیمانی، و اصلاح آنچه که به فساد کشانده اند، و تصریح کنند که خطا می کرده‌اند.

ابن قیم رحمه‌الله در " عدة الصابرین " ص 68 می‌گوید: (بدین خاطر جزئی از توبهٔ کسی که دعوتگر به بدعت است این است که بیان کند آنچه به آن دعوت می‌کرده است، بدعت و گمراهی است، و هدایت در مخالفت با آن است. کما اینکه الله تعالی در مورد توبه اهل کتاب که گناهشان این بود که دلایل و هدایت نازل‌شده از جانب الله را کتمان کردند تا به این وسیله مردم را گمراه کنند، شرط می‌کند که آن عمل را در نفس‌های خود اصلاح‌کرده و آنچه را که کتمان می‌کرده‌اند برای مردم بیان کنند).

سعدی هم در تفسیرش می‌گوید: (" مگر کسانی که توبه کنند " یعنی از گناهانی که انجام می‌داده‌اند، با پشیمانی و دست کشیدن از آن و عدم مرتکب شدن دوبارهٔ آن، بازگردند، " و اصلاح کنند " آنچه از اعمالی که به فساد کشانده‌اند. پس، ترک قبیح کفایت نمی‌کند، بلکه باید عمل نیکو هم صورت بگیرد. همچنین در مورد شخصی که گناه کتمان نیز مرتکب شده است، این دو کفایت نمی‌کند. بلکه باید آنچه را کتمان کرده است، بیان کند و ضد آن چیزی که مخفی کرده را آشکار کند. الله توبه این شخص را می‌پذیرد. زیرا بازگشت به سوی الله از او منع نشده است. هر کس توبه کند، الله توبه‌اش را می‌پذیرد).

و این دروغ‌ها و اصرارشان بر اینکه می‌گویند آن‌ها از قدیم داعیان وطن‌دوستی و همبستگی بوده‌اند، مؤید این است که آن‌ها فریبکار بوده و در توبه شان دروغ‌گویند.

اما عقلا: اگر واقعاً در توبه‌شان صادق بودند؛ به داعیان اتحاد که همان اهل سنت و جماعت هستند – که (اخوانی ها) به آن‌ها لقب جامیه داده اند – رجوع کرده و از گروه تروریستی اخوان و کتاب‌های انقلابی سید قطب که همیشه به آن دعوت داده و به خواندنش نصیحت می‌کنند، برائت می‌جستند.

آیا تا به حال دیده‌اید که حرکی های بزرگ در سعودی، به تبعیت از بیانیه‌ای که با اجتماع اهل علم و رجال امنیتی و سیاسی از طرف دولت صادر شده است، جماعت اخوان را به‌عنوان یک جماعت تروریستی وصف کنند؟
پنجم: داعیان سنت – که اخوان در سعودی برای ایجاد نفرت، آن‌ها را جامی می‌خوانند – عقیدهٔ سمع و طاعت از ولی امر در غیر معصیت الله را مورد تاکید قرار می دهند.

حقیقتِ این کار، دعوت به اجتماع است؛ زیرا این کار یکی شدن با حاکم است و این اجتماع شرعی، نتیجه‌اش قدرت و امنیت و نشر دین است و حرکی ها با آن در نزاع بوده و مخالف آن هستند.

و چیزی که تأکید می‌کند آن‌ها داعیان انقلاب و فساد و خرابی برای دولت ما و کشورهای اسلامی هستند، این است که سلمان العوده کتابی تألیف کرده و آن را " أسئلة الثورة " یعنی: «سوالات انقلاب» نام گذاشته که بنام آزادی، صراحتاً دعوت به تمرد علیه والیان می‌دهد، و او و عریفی مدلول حدیث "بشنو و اطاعت کن حتی اگر تو را بزند و مالت را بردارد" را بازیچه قرار داده‌اند:

http://www.islamancienttube.com/video/347

که شیخ فاضل، حسام الحسین بر او رد داده است:

http://islamancient.com/play.php?catsmktba=101840

به همین خاطر است که اهل سنت در تقریر عقیدهٔ سمع و طاعت تلاش می‌کنند و بر همین اساس من در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شرکت کردم تا بر این دروغ‌پردازی رد دهم. زیرا می‌خواهند به این بهانه که عقیدهٔ سمع و طاعت، غلو است، آن را ساقط کند:

https://www.youtube.com/watch?v=MN22SEoRd8g

جالب بود که دکتر سعود الفنیسان به‌عنوان معارض و مخالف در برنامه شرکت کرد (به‌صورت تلفنی) و سخنان خنده‌دار و مقلدانه ای گفت که ازجملهٔ آن‌ها این بود که ابوجهل هم سلفی بوده است.

و تأکید می‌کنم که اگر اخوان سعودی در توبه‌شان صادق هستند، با تشکر و عذرخواهی به کسانی که به آن‌ها جامیه می‌گویند رجوع می‌کردند.

همهٔ این‌ها آشکار می‌کند که دعوت این‌ها برای اجتماع و همبستگی هم یک لباس دورنگی و ظاهرنمایی است که مصلحت حزب و فقه مرحله، آن را اقتضا می‌کند و برخی از مردم که بنام دین و غیرت نسب به آن، فریب این‌ها را خورده‌اند نیز از آن‌ها پیروی می‌کنند.

قبل از پایان مقاله، ذکر می‌کنم، بر اساس قاعده‌ای که در این مرحله‌دارند، رد دادن را عامل تفرقه می‌دانند و درعین‌حال خودشان در رد بر اهل سنت – که به‌دروغ آن‌ها را جامی می‌نامند – بسیار تلاش می‌کنند. همچنین تا دیروز به بهانهٔ دفاع بر حقّ ما از دولت عیب‌جویی می‌کردند ولی الآن – از روی تقیه – در دفاع از دولت بر ما سبقت‌گرفته و ما را به مخالفت با آن متهم می‌کنند!!

در آخر؛

یادآوری می‌کنم که ردّ بر مخالف به اجماع علماء جزء نصیحت و شفقت است نه غیبت.

http://islamancient.com/play.php?catsmktba=102473

پروردگارا داعیان بدعت و انقلاب و فساد را به تو واگذار می‌کنیم، ای قوی و ای عزیز.

پروردگارا، دولت سعودی را با توحید و سنّت عزّت بده و عزّت و قدرت او و همهٔ دولت‌های مسلمان را بیشتر کن.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

د. عبدالعزیز بن ریس الریس @dr_alraies

سرپرست سایت الإسلام العتیق

http://islamancient.com/

26 / 6 / 1437 هـ

   طباعة 
4 صوت
 
 
table_sun_
التعليقات : تعليق
 
« إضافة تعليق »
اضافة تعليق
اسمك

/500
تعليقك
1 + 4 = أدخل الكود
 
 
table_sun_
روابط ذات صلة
   
 
table_sun_
جديد المقالات
   
 
البحث
بحث في:
البحث في
زوار الاسلام العتيق
احصائيات الموقع
لهذا اليوم : 144918
بالامس : 45319
لهذا الأسبوع : 325028
لهذا الشهر : 1714887
لهذه السنة : 6551837
منذ البدء : 161718744
تاريخ بدء الإحصائيات: 9-10-2012 م
زوار موقع التيوب

اليوم :  146769
الامس :  328027
الاسبوع :  1408011
الشهر :  5585697
من البدء :  30478192
يوتيوب الاسلام العتيق
مجموع زوار الموقعين

لهذا اليوم : 291688
الامس : 373346
الاسبوع: 1733040
الشهر : 7300585
من البداية: 192196937
القائمة البريدية

أدخل بريدك الالكتروني لتصلك آخر اخبارنا
يتصفح الموقع الآن
انت الزائر :2316382
[يتصفح الموقع حالياً ]
الاعضاء :0الزوار :
تفاصيل الموجودين